Utvalget som er samarbeidspartner med Buktafestivalen i Tromsø, ønsker hvert år å utvide festivalens sjømatprofil. I tillegg til mat har de tidligere lansert tørrfiskhjell samt fotovegger under festivalen. Og i år er intet unntak, melder itromso.no.

Har nesten alt

– Buktafestivalen har alt, men ikke naust. Derfor ønsker vi i år å lansere et eget naust for festivalen, forteller kommunikasjonsdirektør i Eksportutvalget for fisk, Christian Chramer.

EFF vil ikke selv ta på seg ansvaret for å designe naustet. Det er det publikum som skal gjøre.

– Fra og med i dag kan man laste ned skjema på våre nettsider, der kan man både tegne og fargelegge, sier Chramer og legger til:

– Det er ingen begrensninger for hvilket tema naustet kan ha. Vi åpner for alle ideer.

- Vi ønsker ideer som er rocka, ikke pop, humrer markedsansvarlig for Buktafestivalen, Cathrine Thune.