Samlet fikk selskapet et resultat på 24,9 millioner kroner; 14,1 millioner fra egen produksjon, samt at oppdrettsbedriften Lofoten Aqua, som selskapet eier sammen med Nordlaks på Stokmarknes, gikk med 13,1 millioner i overskudd, i følge avisen.

I fjor brukte Lofotprodukt ca. 13 millioner kroner på markedsføring. Fjernsynsreklamen «Hold i torsken» bidro sterkt til å gjøre merkenavnet «Lofoten» kjent. Bedriften har en salgs- og markedsavdeling med 25 ansatte.

– Når bør Lofotprodukt sikte seg inn mot et internasjonalt marked?

– Vi har en nordisk ambisjon. Det er ikke unaturlig på sikt å tenke lenger. Men foreløpig har vi fortsatt mange vekstmuligheter i Norge, sier Helge Karstein Moen, daglig leder i investeringsselskapet Kverva AS, som er hovedeier i Vestvågøy-selskapet med 82 prosent av aksjene.