– Vi har hatt ei årlig økning i omsetningen på cirka 20 prosent hvert eneste år fra og med 2010 og fram til i dag. I fjor ble det solgt cirka 1 million bokser. I år lander vi på rundt 1,2 millioner, sier salgs- og markedsdirektør Randi Bolstad til Bladet Vesterålen.

- Det er helt vilt. Bare i løpet av månedens to første uker har vi solgt 180.000 bokser.

Selskapet var nedi en bølgedal da nye eiere overtok i 2009, men siden har det rettet seg. Nå planlegges ny fabrikk neste år.

– Vi produserer alt hva remmer og tøy kan holde, og det kan være ei utfordring å få tak i råstoff i deler av året. Men produksjonsmessig har vi kapasitet til å dekke etterspørselen. Vi bruker kun fersk fisk i vår produksjon, så vi kan ikke planlegge like mye som andre som belager seg på produksjon av frossent råstoff, sier Bolstad.

– Hva er årsaken til den positive utviklingen?

– Det viktigste er at vi har et godt produkt og leverer varer av god kvalitet. Videre skyldes nok økningen i salget at vi jobber tett opp mot butikkjedene og har fokus på fulldistribusjon av fiskebollene.