Onsdag 4. oktober lanserer Kyst og Fjord nye nettsider. En del av de nye endringene innebærer at vi i løpet av en ukes tid skifter til Schibsteds innloggingssystem.

Bedre opplevelse

– Vi ser fram til å gi alle våre lesere et bedre produkt og leseropplevelse. Innloggingen er en del av denne opplevelsen, og den vil bli kraftig oppgradert med Schibsteds løsning, sier ansvarlig redaktør Øystein Ingilæ, og legger til:

– Vi skal bruke det samme innloggingssystemet som brukes av blant annet Finn.no, VG, Folkebladet og vol.no. Svært mange av våre abonnenter har allerede en konto her. Dermed kan man «koble» den eksisterende Kyst og Fjord med Schibsted-kontoen.

I en overgangsperiode vil man kunne lese Kyst og Fjord digitalt med den «gamle» innloggingen. Men fra 10. oktober vil det være nødvendig å ha en Schibsted-konto for å lese Kyst og Fjord. Dersom man ikke har dette fra før, må man opprette en ny konto.

- Mens omleggingen skjer vil Kyst og Fjords ansatte være en del opptatt med kursing samt annet arbeid i forhold til omleggingen. Dermed kan det være litt tynnere nyhetstrykk fra oss enn normalt. Vi håper leserne viser oss overbærenhet med det, sier Ingilæ.

Polaris Media

Polaris Media, som Kyst og Fjord er en del av, har et samarbeid med Schibsted om teknologi. Det kommer Kyst og Fjords lesere til gode, mener Ingilæ.

– Schibsteds redaksjonelle system gir oss langt flere og bedre muligheter til å presentere journalistikken vår på en god måte, og brukervennligheten og sikkerheten i innloggingssystemet er verdensledende. Jeg er helt sikker på at våre lesere vil sette pris disse oppgraderingene, selv om dette innebærer at man må logge inn på nytt.

Men om det skal oppstå problemer vil abonnenten bli hjulpet.

– Ikke nøl med å ta kontakt med vår kundeservice på kundesenter@kystogfjord.no eller telefon 784 99 900 med tastevalg 1 dersom du har spørsmål eller skulle oppleve problemer, sier Ingilæ.