Norway Seafoods skal nemlig inn i norske butikker. Nå lanserer de torsk og sei under eget merkenavn der de garanterer at hele produksjonskjeden er norsk.

Torsk og sei

I første omgang er det basisproduktene 400 gr. fryst torskefilet og 625 gr. fryst seifilet, som nå blir å finne i Rema 1000 sine butikker fra midten av februar, framgår det i en pressemelding fra fiskerikonsernet.

Men det vil ikke stoppe der. Selskapet framholder at de har flere planer på gang, og vil utvide porteføljen med nye og spennende varianter fremover.

- Frisk pust

Bakgrunner for satsingen er at de mener forbrukerne fortjener at frysediskene i Norge får et løft.

- Norway Seafoods er et friskt pust, og norske forbrukere får nå nyte godt av ressursene som ligger rett utenfor kysten vår – uten at de er sendt langt bort før de kommer tilbake til butikken i Norge.

Samtidig vil satsingen være med på å trygge selskapets virksomhet. Norway seafoods er Norges største selskap innenfor hvitfisk, samt et av Europas ledende med 870 ansatte og 1,6 milliarder kroner i omsetning.