Norgesgruppen og produksjonsselskapet Norsk Sjømat på Stranda lanserer i disse dagar et nytt produkt i tynne skiver som består av 97 prosent laks. De viktigaste målgruppene for produktet som i første rekke er produsert med to ulike varianter, er de som ønsker å spise mer sjømat i hverdagen, kvinner og forbrukere som er opptatt av helse, melder kyst.no.

Gode resultater

Ifølge kategorisjef Vidar Olsen i Norgesgruppen er det gjennomført fagtester og konsumenttestar både på smak og på konsept med svært gode resultater.

Røkt og gravet laks blir ifølge Olsen oppfattet som et helgeprodukt, og det litt uhåndterlige formatet gjør at det er vanskelig å gjøre det om til et hverdagsprodukt som folk kjøper fordi det er sunt og godt.

- Makrell i tomat blir oppfattet som et sunt hverdagsprodukt på lik linje med hvitt kjøt, og det kan vi få til med laksen også dersom vi presenterer den i en praktisk og enkel form uten mye søl, sier Olsen.